fbpx
Czego możemy nauczyć się od Aldo van Eycka?

ODCINEK 056 | Preteksty do zabawy w przestrzeni miejskiej. Rozmowa z Mają Brzozowską-Brywczyńską

Dziś mam dla Was naprawdę wyjątkowy wywiad. Moim gościem jest Maja Brzozowska-Brywczyńska, która zajmuje się socjologią dzieciństwa, dziecięcym obywatelstwem i partycypacją, dziecięcymi przestrzeniami zabawy. Rozmawiamy o definicji placu zabaw, Richardzie Dattnerze, Aldo van Eycku, o placach zabaw jako sieci miejskiej, playscapes, sztuce i zabawie publicznej, pretekstach do zabawy, czerwonej huśtawce i wielu innych tematach.

Posłuchaj | Pobierz

Plac zabaw z różnych stron

Do każdego odcinka staram się robić obszerne notatki, aby osoby, które wolą czytać mogły skorzystać z treści zawartych w podcaście. Ale dzisiejszy odcinek jest tak ważny, że chciałabym zachęcić Was jednak do jego przesłuchania. Poniżej zamieszczam tylko, na zachętę, tematy, które poruszałyśmy:

  • Jak zdefiniować plac zabaw?
  • Czy place zabaw służą tylko do zabawy i tylko dzieciom?
  • Jak dzieci definiują place zabaw?
  • Jak definiujemy dzieciństwo?
  • Dlaczego place zabaw powinny tworzyć sieć?
  • Jaki związek ma sztuka publiczna z zabawą?
  • Jak uwzględnić genius loci przy projektowaniu?
  • Dlaczego proces projektowy potrzebuje czasu?
  • Dlaczego myślenie sprzętami to złe podejście w projektowaniu?
  • Jaka jest rola architekta w projektowaniu?
  • Czy wszystko musi się udać? Co to znaczy udany projekt?
  • Dlaczego boimy się dziecięcej estetyki?
  • Czym są preteksty do zabawy?
  • Jak projektować dla dzieci z niepełnosprawnościami?
  • Czym się różni playable design i playful design?
  • Co mają wspólnego place zabaw z grami?

Zachęcam też do zapoznania się artykułem Mai w Magazynie Miasta „Plac zabaw: krótka historia obsługi”

Zdjęcie: Michał Rokita

Dodaj komentarz