fbpx

Wprowadzenie do (nie)placów zabaw. Bezpłatny kurs on-line dla zarządców, rodziców, projektantów i aktywistów (066)

Nie jesteśmy skazani na nudne place zabaw! Jest tyle możliwości… Naturalne place zabaw, przygodowe place zabaw, NERy, ogrody społeczne, mikroplace zabaw, rzeźby i wiele innych nieplaców zabaw.

Jak zaprojektować (nie)plac zabaw? Czym go wypełnić? Czy wszystko musi być zaprojektowane? Czy plac zabaw można naprawić? A co z tymi normami i certyfikatami? I czy w ogóle dzieci potrzebują placów zabaw? Zapraszamy do w serii bezpłatnych kursów mailowych.

Informacje o kursach

Dla kogo?

Aby odpowiedzieć na powyższe pytania przygotowaliśmy bezpłatny kurs dla czterech grup odbiorców:

  • Właściciele i zarządcy. Dla właścicieli przedszkoli, szkół, pensjonatów, dla zarządców publicznych placów zabaw, pracowników domów kultury, bibliotek, muzeów oraz dla wszystkich, którzy chcą stworzyć ogólnodostępne miejsce do zabawy.
  • Rodzice. Dla szczęśliwych posiadaczy własnego ogrodu, w którym można urządzić przestrzeń do zabaw dla własnych dzieci. Ogród dziadków też się liczy.
  • Aktywiści. Dla osób, które chcą przyczynić się do powstawania nowych miejsc do zabaw w przestrzeni publicznej.
  • Projektanci. Dla architektów krajobrazu i innych projektantów, którzy mają podstawową wiedzę o projektowaniu przestrzeni, ale interesują się tematyką przestrzeni dla dzieci.

Tematyka

We wszystkich edycjach poruszamy te same zagadnienia, ale kładziemy nacisk na różne aspekty:

  1. Jeśli nie plac zabaw, to co?
    Co jest nie tak z tradycyjnymi placami zabaw? Jaka jest alternatywa? Dlaczego stworzenie idealnego placu zabaw to za mało?
  2. Jak zaprojektować (nie)plac zabaw? Cz. 1
    Jak zaplanować krok po kroku przestrzeń do zabawy (i nie tylko)? Co to jest projektowanie partycypacyjne? W jakich przypadkach sprawdzi się projektowanie in situ?
  3. Jak zaprojektować (nie)plac zabaw? Cz. 2
    Czym wypełnić (nie)plac zabaw? Czym kierować się przy doborze elementów małej architektury, roślinności, elementów naturalnych.
  4. Czy wszystko musi być zaprojektowane?
    Jak i po co szukać nieplaców zabaw? Dlaczego warto zabierać dzieci do miejsc nieurządzonych? Jak zorganizować mikrowyprawy dla rodzin?
  5. Plac zabaw do naprawy
    Czy istniejące place zabaw są skazane na porażkę? Co możemy zrobić, aby plac zabaw stał się centrum społeczności lokalnej? Kim jest playworker i dlaczego warto rozważyć jego obecność na placu zabaw?
  6. Co z tymi normami?
    Ale czy to w ogóle możliwe? Czy można zbudować niestandardowy plac zabaw w czasach norm i atestów? Czy to będzie bezpieczne? Jak zdobyć certyfikat? Przez jakie procedury musimy przejść budując (nie)plac zabaw?
  7. Czy dzieci potrzebują placów zabaw?
    Do czego służą place zabaw? Na jakie potrzeby powinny odpowiadać współczesne place zabaw?

Zapisy

Linki

Inne bezpłatne materiały pracowni k.
Zaprojektuj własną przestrzeń do zabawy. Tak, potrafisz! (095)

1 thought on “Wprowadzenie do (nie)placów zabaw. Bezpłatny kurs on-line dla zarządców, rodziców, projektantów i aktywistów (066)

Dodaj komentarz