Czy rośliny mogą się ścigać, konkurować jak zawodnicy na olimpiadzie? Myślę, że roślinom jest wszystko jedno, ale ludzie lubią je porównywać – która większa, która szybciej rośnie, a która najpiękniej pachnie. Olimpiadę Roślin.
Sport i rośliny
Temat przewodni ogrodu jest wypadkową historii miejsca, fascynacji postacią założycielki oraz współczesnego oblicza szkoły. Jednym z pomysłów jest upamiętnienie założycielki szkoły – Stefanii Kuropatwińskiej, poprzez nawiązanie do roślin, które stanowiły w jej oczach szczególną wartość. Dzięki niej szkoła może poszczycić się przepiękną aleją starych platanów. Szkoła bierze udział w wielu działaniach o tematyce ekologicznej, posiada ekopracownię, wyjeżdża na wycieczki do centrów edukacji przyrodniczej. Ponadto w szkole organizowane są klasy o profilu sportowym, uczniowie również poza zajęciami szkolnymi lubią aktywnie spędzać czas, np. wielu uczniów dojeżdża do szkoły na rowerze. Dlatego nasza propozycja łączy dwa zagadnienia – rośliny i sport, co daje… „sportowe rośliny”. Temat jest realizowany poprzez nawiązania do roślin-rekordzistów. Nawiązania mają formę konkretnych urządzeń i powiązanych z nimi tabliczek na ścieżce zdrowia. Przykładem może być pole do skoków w dal i tabliczka o łoskotnicy pękającej, która wystrzeliwuje swoje nasiona na odległość 40 m.
Projekt ogrodu szkolnego został sporządzony w ramach współpracy Szkoły Podstawowej nr 6 im. Jana Kochanowskiego w Zgierzu z firmą Engie i fundacją Wspólnie LafargeHolcim. W projekcie zostały uwzględnione uwagi uczniów biorących udział w warsztatach.
kategoria: ogród szkolny
numer: P.17.102
klient: ENGIE Technika Instalacyjna, WSPÓLNIE – Fundacja LafargeHolcim
miejsce: Szkoła Podstawowa nr 6 im. Jana Kochanowskiego w Zgierzu
czas: 2017
faza: projekt koncepcyjny
współpraca: Agnieszka Kachel-Stępniewska, Natalia Moskalik
zobacz również: Poznań 2020 S. Trzy ogrody szkolne w Poznaniu

