fbpx

Poznań 2020 S. Trzy ogrody szkolne w Poznaniu

W jaki sposób ogrody szkolne mogą przyczynić się do łagodzenia skutków zmian klimatu? Tereny szkolne mają ogromny potencjał. Często to spore działki, wypełnione boiskami i placami zabaw, które przy odpowiednim zagospodarowaniu mogą stać się zieloną enklawą, pełną rodzimej roślinności, z ogrodami deszczowymi i łąkami. Budynki szkolne to idealna podpora pod pnącza. Tak przygotowany ogród może pełnić funkcje edukacyjne, służyć do prowadzenia lekcji na zewnątrz, nie tylko o tematyce przyrodniczej. Elementami uzupełniającymi mogą być zbiorniki na deszczówkę, stacje pogodowe, ogrody warzywne, murale edukacyjne czy zielone klasy. Te wszystkie aspekty należy brać pod uwagę, gdy budowane są nowe szkoły. W przypadku istniejących obiektów głównym wyzwaniem jest rozszczelnienie dużych powierzchni betonowych, które pokrywają ogromne połacie terenu.

W tym roku, poza pięcioma ogrodami przedszkolnymi, powierzono nam trzy ogrody szkolne. Zupełnie inne przestrzenie, sposób użytkowania, wyzwania. To bardzo ciekawy i złożony projekt, o którym chętnie napiszę więcej, gdy rozstrzygną się losy konkursu, w którym te szkoły startowały. Na razie wrzucam więc tylko wizualizacje.

kategoria: ogród szkolny
numer: P.19.126
klient: Urząd Miasta Poznania, Biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta
miejsce: SP 77, SP 82, ZSO 4, Poznań
czas: 2020
faza: projekt koncepcyjny

zobacz również:
Poznań 2020 P
Poznań 2019 P
Poznań 2018 P

posłuchaj: Wstęp do projektowania ogrodów szkolnych (084)